Blog
خواص بادمجان

خواص بادمجان : ۱۳ خاصیت باور نکردنی

خواص بادمجان شامل کاهش وزن ، بهبود سلامت قلب ، تنظیم قند خون ، کاهش کلسترول و … می باشد.

برخی از خواص بادمجان

بهبود سلامت دستگاه گوارش

مصرف غذا های فرآوری شده ، سلامت دستگاه گوارش را به خطر می اندازد.

خوراکی های حاوی فیبر به بهبود عملکرد گوارش کمک کرده و عملکرد دفع را آسان می کنند.

بادمجان حاوی فیبر است که برای هضم سالم ، ضروری می باشد.

هم چنین آنتی اکسیدان نانوسین در بادمجان ، سلامت دستگاه گوارش را ارتقاء می دهد.

بهبود سلامت قلب

بادمجان دارای ویتامین های C ، B6 و فیبر و پتاسیم است.

این ترکیب مغذی ، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

بر اساس مطالعات ، کسانی که بادمجان مصرف می کنند نسبت به کسانی که بادمجان نمی خورند ، ۳۴٪ احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را در خود کاهش می دهند.

حضور ویتامین K در این سبزی نیز از لخته شدن خون جلوگیری می کند.

کاهش وزن

یکی دیگر از خواص بادمجان ، کمک به کاهش وزن می باشد.

فیبر موجود در این سبزی با پر کردن حجم زیاد معده و جلوگیری از اشتهای کاذب ، به کاهش وزن کمک می کند.

هم چنین با تنظیم قند خون و پیشگیری از افت آن (که یکی از علل گرسنگی است) منجر به لاغری می شود.

خواص بادمجان در پیشگیری از سرطان

ناسونین موجود در این سبزی از آسیب سلولی جلوگیری کرده و به آن ها در جذب بهتر مواد مغذی کمک می نماید.

این آنتی اکسیدان موجب دفع هر چه سریع تر مواد غیر ضروری و سموم از سلول ها شده و از تجمع آن ها در سلول ها پیشگیری می کند.

بنابراین ، مصرف بادمجان احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

کنترل قند خون

فیبر موجود در بادمجان به تنظیم قند خون و بهبود عملکرد گلوکز و انسولین در بدن کمک می کند.

خواص بادمجان در کاهش فشار خون بالا

آنتوسیانین های موجود در این سبزی به آرام شدن رگ های خونی و کاهش فشار خون بالا کمک می کنند.

بادمجان با بهبود عملکرد رگ های خونی و حافظت از سلامت آن ها و هم چنین کاهش فشار خون بالا ، احتمال ابتلا به حمله ی قلبی و سکته ی مغزی را کاهش می دهد.

کاهش کلسترول

آنتی اکسیدان های موجود در بادمجان از اکسیده شدن کلسترول پیشگیری کرده و از این طریق میزان کلسترول را تنظیم می کنند.

حضور ویتامین E در بادمجان نیز به پیشگیری از اکسیده شدن کلسترول کمک می کند.

سلامت سیستم عصبی

حضور منگنز در بادمجان به بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک می کند.

کمبود این ماده ی مغذی ضروری منجر به اختلالات عصبی می شود.

خواص بادمجان در سلامت چشم

حضور آنتی سیانین ها در این سبزی موجب کاهش فشار داخل چشم می شوند.

هم چنین از چشم ها در برابر ابتلا به آب مروارید محافظت می کنند.

مصرف بادمجان بعد از عمل چشم به بهبودی هر چه سریع تر چشم ها کمک می کند.

کمک به درمان کم خونی

مس و آهن موجود در بادمجان موجب سلامت گلبول های قرمز خون می شوند.

این دو ماده ی معدنی ضروری به پیشگیری و درمان آنمی کمک می کنند.

بر اساس مطالعات ، مصرف بادمجان احساس خستگی را کاهش می دهد و با افزایش انرژی همراه است.

خواص بادمجان در سلامت استخوان

ترکیبات موجود در این سبزی از پوکی استخوان پیشگیری کرده و موجب افزایش قدرت و تراکم استخوان ها می شود.

وجود مقادیر زیادی آهن و مس نیز در بادمجان برای سلامت استخوان ها ضروری است.

پتاسیم هم در این سبزی وجود دارد که به جذب بهتر کلسیم کمک کرده و سلامت استخوان ها را به دنبال دارد.

بهبود سلامت پوست

بادمجان سرشار از ویتامین های E و C می باشد.

این آنتی اکسیدان ها از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند.

هم چنین با کاهش چین و چروک و لک های پوستی ، روند پیری را به تاخیر می اندازند.

ناسونین موجود در بادمجان نیز از سلامت پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد مانند آکنه و التهاب حفاظت می نماید.

فولات ، نیاسین و منگنز نیز در بادمجان وجود دارند.

این ترکیب از آسیب سلولی و اثرات رادیکال های آزاد بر پوست ، پیشگیری می کند.

بارداری

فولات یا اسید فولیک یک ماده ی مغذی ضروری برای بارداری سالم می باشد.

بادمجان سرشار از فولات است.

فولات از نقایص زایمان و نقص لوله ی عصبی جنین پیشگیری می کند.

البته بهتر است برای مصرف بادمجان با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید :

خواص کدو سبز : ۱۰ خاصیت شگفت انگیز

 

نظر خود را ارسال کنید

مقایسه
Wishlist 0
Open Wishlist Page Continue Shopping